onsdag 14 mars 2012

Dagens skratt

Skadeglädje i alla ära men det är ju så kul ibland. Idag tog vi en långpromenad i det vackra vädret och förbi vår ort går ett gammalt järnvägsspår som dom asfalterat och nu är en gång och cykelväg. I alla fall så hade vi varit halvvägs till Deje och vänt och var på väg hem. Jag går på den vänstra sidan och har Tyke precis bredvid vagnen på utsidan. Jag ser två tonårskillar komma cyklande mot oss och den ena har en hund i koppel. De cyklar på den sidan jag går på så han med hunden börjar svänga åt sidan, de är då kanske 50 m från mig. Hunden följer duktigt med men av någon anledning tappar ändå killen balansen. Cykeln börjar svänga väldigt och helt plötsligt sticker den ner i diket och killen kommer flygande efter. Han sträcker ut händerna för att ta emot sig och tydligen var det ganska mycket vatten i diket för det skvätter upp ordentligt bl.a i stackarens ansikte. Det jobbiga för mig var då hur jag skulle kunna möta dom på vägen utan att visa att jag gick och skrattade, jag kunde verkligen inte hålla mig utan jag fick ta upp telefonen och låtsas att jag läste ett roligt sms. Men han gick själv och skrattade efteråt så han slog sig inte så farligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar