måndag 2 april 2012

Sjukt barn och tråkig morsa

Inte lätt det här med att försöka få tid att göra saker samtidigt som man har en sjuk liten bebis. Enda gången jag får lägga ner henne är i vagnen så jag går runt med den här i huset när jag blivit för trött i armarna för att bära henne. Stackars lilla Lova är så rosslig, hostig o snuvig. Än så länge har det inte vänt heller utan hon har blivit värre för varje dag. Just nu sover hon men de senaste dagarna har hon vaknat varje kväll efter nån timme och sen varit vaken tills vi gått och lagt oss. Vi som varit så bortskämda med att hon somnat senast sju och sedan sovit till halv elva då hon ätit o sen somnat om. Men det enda man önskar är att hon får bli frisk och just nu får hon sova när och var hon vill, bara hon sover ibland. Rutiner kan vi jobba på någon annan gång.

Om en vecka är det dop för Lovas näst minsta kusin och jag hoppas att hon är frisk så vi kan gå. Men hennes minsta kusin som bara är en och en halv vecka då kommer och vi vill inte riskera att hon smittas. Men Lova har iaf en vecka på sig att bli frisk och jag kommer att få lappsjuka om jag inte får komma ur huset snart. Men jag trivs rätt bra här inne i och för sig för jag känner mig ful och jävligt just nu. Världens fulaste plattaste hår, världens största munsår, blek och fet. Blä för allting helt enkelt. Vet inte vad jag ska göra för att känna mig roligare. Burka kanske vore nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar