torsdag 12 april 2012

Telefonprat och kött

Idag känns det som jag bott i telefonen. Jag har pratat med Viasat, Barnens hus och med Anders flera gånger. Nu ska jag ringa Partylite demonstratören och avboka mitt ljusparty. Av någon anledning så lyckas jag ofta samla ihop mina samtal till en och samma dag. Jag tycker att det är så tråkigt att prata i telefon nu för tiden. Och ofta blir man stressad för att Lova kräver uppmärksamhet. Men samtidigt är det väldigt skönt sen när det är gjort, då känns det som man utfört ett helt dagsverke. När jag var yngre var jag livrädd för att ringa folk jag inte kände, jag hade riktig telefonskräck, kunde inte ens boka en tid hos frisören. Men som med det mesta botades det genom att jag inte hade något val. Jag jobbade på ett ställe där jag dagligen var tvungen att ringa kunder och försäljare. Väldigt bra att ha den erfarenheten idag men i början var det jobbigt.

En annan sak jag samlar på numer är ärenden. Jag jobbar ju inte och vill inte åka in till stan med bara ett ärende så jag väntar tills jag har fler saker att uträtta. Nu är det snart dags för ett stadsbesök då jag ska lämna in min telefon som krånglar och ta med Lovas gåstol till Barnens hus för att de ska kolla på att den går så trögt. Antagligen kommer de inte göra något åt den för att det är väl så den ska vara men det känns så tråkigt att Lova fått en så dyr present som hon inte ens kan använda. Dels når hon inte ens ner och sen kan hon inte flytta sig ändå för den är så trög. Det bästa vore om man kunde få byta den mot en annan. Jag trodde att det var hon som inte var mogen att gå i en gåstol men när vi nu i påsk prövade en annan så gick det bra. Visserligen kommer hon bara bakåt men det är ju en start. Sen ska jag nog även köpa fläskfilé till dopet, om vi nu inte bestämmer oss för att ha nåt annat. Det vore skönt att istället köpa ett färdigstekt och färdigskivat kött. Får ta en runda på Maxi för att se vad olika sorter kostar, jag som inte ens äter det har ju ingen aning. Längtar liiitegrann tills den helgen är över, men det ska såklart bli kul också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar