torsdag 14 juni 2012

Vår gamla farbror

För er som inte läser kommentarer kan jag berätta att Tyke mår lite bättre idag. Han har ätit och varit ute en liten sväng, han sprang till och med lite grann. Efter fyra timmar, och alla undersökningar som finns tror jag, kom veterinären på att besvären nog kom från hans förstorade prostata och urinvägsinfektion. Så han blev kemiskt kastrerad med en spruta och fick antibiotika. Sen får vi antingen fortsätta att kastrera honom med hjälp av ett chip eller kirurgiskt. Hon trodde att eftersom det var medicinsk anledning så skulle försäkringsbolaget hjälpa till att betala kastreringen så i så fall blir det en kirurgisk. Jag är i alla fall glad att vi har den där försäkringen för vi sparade över fyra tusen bara igår. Och med anledning av det blev jag tacksam över sjukvården vi har här i Sverige. Det är lyx att aldrig behöva tänka på om man har råd att få behandling eller inte.

Nu ikväll har jag och Johanna varit ute i skogen och grävt upp lite vad vi hoppas är björnbär, men det kan lika gärna vara hallon för de var väldigt lika hallonbuskarna här hemma. Är det så får vi väl ge oss ut på jakt igen när bären har kommit. Efter det fick jag ett ryck och möblerade om på verandan. Nu saknas bara nya stolar och att jag klär om dynorna så är det riktigt mysigt därute. Får ta en tur till IKEA efter tyg och på loppis för att leta stolar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar