fredag 27 juli 2012

Sitter här och drömmer

Lova har äntligen somnat och jag borde verkligen duscha istället för att sitta vid datorn. Det går ju inte att lämna henne obevakad många sekunder nu för tiden för hon verkar ha någon slags dödslängtan. Hur kul kan det egentligen vara att slicka på datasladden (som sitter i väggen men inte i datorn) och förlängningsdosor. Hon påminner lite om hunden från Spin city, Rags, han som hela tiden försökte ta livet av sig. Det är väl så att allt som man inte får ha är kul. Nu har det gått en hel vecka sedan jag ammade henne och det skönt att vara en egen individ igen. Jag kan ju äta dricka och göra vad jag vill med min kropp. T.o.m röka vattenpipa. Jag hann ju aldrig pröva de nya smakerna på tobak som jag köpte i Dubai då jag upptäckte att jag var gravid då jag kom hem.

Men i alla fall, jag sitter här och fantiserar om hur snyggt det vore med två stringhyllor i köket. Jag köpte en på loppis förra veckan som nog kommer att få bo i hallen men nu vill jag ha två som sitter ihop och gärna helvita. Det roligaste är ju att köpa begagnade men jag vet inte ens om det fanns vita hyllplan förr så jag funderar på att beställa nya. De är ju rätt dyra men man kommer ju ha dem ett tag.



En annan sak jag sitter och drömmer om är en ny hall. Känner att det alldeles snart är dags att renovera den och kan kanske börja ikväll till och med för maken skulle köpa med sig takfärg hem. Har egentligen fått för lite sömn de senaste nätterna för ett nytt projekt men det brukar ju bli så att när jag väl börjar har jag hur mycket energi som helst. Får se hur jag känner det efter fredagstacomyset.

1 kommentar:

  1. Haha, ja di där bebisarna alltså! Min älskar också sladdar och att gör livsfarliga saker mest hela tin. Living on the edge! Hugaligan :)

    SvaraRadera