måndag 2 juli 2012

Stockholm stockholm

Helgen som var bodde vi i makens brors lägenhet i Solna, då jag var för snål för att betala för hotell =) Eller rättare sagt så ville jag shoppa upp dom pengarna istället. Lördagen spenderades på stan men vi shoppade inte så jättemycket, det jag fick tag på är jag dock supernöjd med. Handlade nya pjucks till Lova, som dessutom fick sitta kvar på foten, jag är trött på att gå och leta efter strumpor.



Sen hittade jag en prickig kjol och ett par solglasögon på Beyond retro, ett par scarfer på Shock och ett hårnät på Sivletto.

Men det mysigaste med dagen var ändå alla uteserveringar och flanerandet vi hann med. Jag älskar Stockholm men till skillnad från maken har jag inte lust att flytta dit igen, det räcker att komma på besök.

Bilden kommer härifrån

På vägen hem på söndagen åkte vi till Askersund där svärföräldrarna bor och hämtade upp Tyke. Där råkade det ju vara antikmarknad så jag fick visst med mig en lampa hem också. En sån här men med annat tyg på skärmarna. Annars är den exakt likadan. Den hade varit till salu hela dagen för 1400 kr men då han höll på att packa ihop fick jag köpa den för 400.  Det var en mycket glad och nöjd fru Svärd som åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar