tisdag 7 augusti 2012

Rymde hemifrån

Spenderar några dygn uppe i Bjälverud hos Lovas mormor och idag har vi hunnit med att plocka körsbär, baka en körsbärspaj och även hälsa på uppe hos min mormor. Det var första gången jag både gjorde och åt körsbärspaj men det var väldigt gott. La bara rensade bär i en smord form och hade på florsocker. Gjorde sedan ett smultäcke av 100g smör, 2 dl vetemjöl och 2 msk socker. 20 min i 225 grader.
Enkelt och gott med vaniljglass till. Dessvärre var jag ju så mätt efter att ha varit hos min mormor att det var svårt att njuta av den.

Jag har även tänkt hinna med ett besök på badhuset i morrn eller på torsdag eftersom det hemma har sommarstängt och att bada i sjön känns ju inte som ett alternativ. Stackars maken är hemma och jobbar och målar tak och dörrlister. Hans semester börjar på fredag äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar