tisdag 18 september 2012

Lova 11 månader

Dom senaste dagarna har du varit en väldigt kelig bebis som anfallit din mamma med kramar och pussar. Jag får dessutom absolut inte försvinna ur synhåll, då skriker du och kommer krypandes efter fort som bara den.

Du kan nu: säga mamma, pappa, Tyke, titta, titta där, tutte och tack. Krypa fort som bara den och ställa dig upp mot i princip allting. Gå om man håller dig i händerna, dricka ur sugrör (det tog inte ens en minut att lära dig det). Klappa händerna om man ber dig om det eller säger att du är en duktig tjej och vinka när man går eller säger vinka. När man frågar dig vart Lova är tar du tag i min arm och vinklar den så att man ser min nya tatuering där det står Lova, men samtidigt vet jag att du vet att det är ditt namn för du blir generad när vi påpekar att det står Lova där. Och frågar jag dig vart tutten är så håller du upp den i handen. Det är så kul när du verkligen förstår vad man säger. Du har också lärt dig att leka tittut med täcket och gardinerna. Idag lyckades jag lära dig att göra det med tröjan också, vilket blir liiite tröttsamt efter ett tag eftersom du kan hålla på hur länge som helst.

Jag försöker just nu få dig att sova mindre på dagarna eftersom du har en tendens att vakna vid en tre, fyra på natten och vara jättepigg. Vilket dock inte din mamma och pappa är vi den tiden så det måste få ett slut. Dessvärre är du ju en väldigt bestämd tjej så jag har inte så mycket att säga till om så ofta.

Inte en tand i sikte ännu och vi börjar oroa oss lite för om vi ska behöva köpa proteser =)


Du äter nu mest 8 månaders burkmat men om du får syn på att jag äter något så har du bestämt dig i förväg att det jag har är mycket godare. Det brukar bli varannan sked från din tallrik och varannan från mig. Jag antar att det är dags att ge dig samma mat som vi äter men då får vi väl dela tallrik då du ändå tror att jag har nåt annat.
Vindruvor är en ny favorit men äpple var ingen höjdare. Smörgås kan du äta när som helst hur mycket som helst.


Du är fortfarande världens goaste och gladaste unge större delen av tiden och jag börjar få lite ont i magen med tanke på att om tre månader är jag tillbaka på jobbet. Men samtidigt ska det bli jättekul att du får spendera mer tid med din pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar