onsdag 26 september 2012

Onsdag

Är nyss hemkommen från småbarnsrytmiken där vi är varje onsdagförmiddag och sjunger, leker och fikar. Som vanligt somnade Lova i bilen på väg hem och det var bara att lyfta över henne till sängen. Vanligtvis brukar jag försöka hinna göra något medans hon sover men idag kände jag bara för att äta lunch och ta det lugnt. Veckan har varit rätt intensiv hittills så det var skönt att bara få sätta sig ner framför datorn lite.

Igår var vi inne i stan och storhandlade och då kunde jag inte låta bli att gå in på Lindex för att se om det fanns kvar nåt av Missonikollektionen. Och på Bergvik hade de lite grejer kvar i alla fall. Det mesta av barngrejerna fanns kvar men pennkjolarna till mig var så klart slut. Det blev i alla fall en filt till Lova, det är ju en sak som man har kvar länge, en body har hon ju snart vuxit ur. Lite kul att ha en grej med det klassiska Missonimönstret. Hittade en jättesnygg kofta jag ville ha men kände att jag inte har råd med 599 kr just nu. Hade jag inte handlat mat innan för en massa pengar så hade jag väl haft det men nån gång måste man ju lära sig att prioritera kanske. Till och med jag växer upp till slut  :-) När jag väl kom hem hade jag så klart hunnit ångra mig så jag gick in på hemsidan men där fanns den så klart inte kvar.

Jag hann även med en promenad ner till den lokala Coloramabutiken här hemma och köpte färg till lillskruttans rum. Nu äntligen ska vi ta tag i det och göra det fint innan hennes 1 års kalas. Jag valde samma färg som UnderbaraClara använde i sin atelje. Apropå Clara så var jag inne på Konsum på vägen hem idag och köpte askorbinsyra. Måste testa om jag lyckas att torka några äppelringar, det är ju rätt gott och alldeles gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar