fredag 14 september 2012

Vår bokslukare

Jag har försökt att läsa böcker för Lova länge men hon har inte varit intresserad alls. Tills för några veckor sedan då hon helt plötsligt inte kan få nog. Hon fick en bok av sin tremänning i doppresent och den kan hon läsa hur mycket som helst. Tyvärr tycker jag att den är ganska tråkig men det har väl ingen betydelse. Den handlar om Max och hans boll och favoritdelen är när kissen i boken jamar. Då skrattar hon högt. Men det går ganska bra med andra pekböcker också även om Max är favoriten och hon kan sitta stilla länge och bara lyssna och bläddra. Får hon syn på boken på nattduksbordet när hon ska sova eller tycker att vi inte har läst klart ännu när jag lägger bort den så gallskriker hon. Det är i alla fall jättekul att hon gillar böcker för det har alltid varit ett stort intresse hos mig. Hennes pappa lyssnar numer bara på ljudböcker. Jag längtar efter att få läsa Harry Potter för henne men det får jag nog vänta med ett tag :-)
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar