tisdag 30 oktober 2012

Den förbannade månen

De tre senaste gångerna som Lova sovit dåligt på natten har det varit fullmåne. Och det vet jag helt säkert eftersom jag verkligen tänkt på det. Mycket möjligt att det har varit det de tidigare gångerna också men då har jag inte lagt märke till det. Det är ett problem hon ärvt efter sin pappa eftersom han har det likadant. Jag däremot har verkligen inga problem med att sova. I natt har det varit extra jobbigt eftersom lillskruttan fick vaccinationssprutor igår och fick feber i natt.

Det här med sömnen överlag är lite krångligt just nu, eller så länge som hon får sova bredvid oss går det galant. Natt till igår sov hon 13 timmar. Men att sova i sin egen säng går inte alls. Vi försöker varje kväll och lägger över henne till spjälsängen så fort hon somnat men inom en timme vaknar hon och nån av oss får gå upp och bära över henne till vår säng och lägga sig bredvid. Inte så jättekul om klockan är halv åtta för man får räkna med att man inte kommer därifrån för då är det helt omöjligt att lägga över henne i sin egen säng igen. Så numera är det väldigt tidiga kvällar för en av oss och den andre får sitta själv nere i soffan och glo. Umgås får man göra när skitungen blivit vuxen antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar