torsdag 7 mars 2013

Nytt försök

Efter att ha vaknat mitt i natten av en duns och genast förstått att det var Lova som ännu en gång ramlade ner från vår (höga) säng i sömnen så bestämde jag mig för att pröva att få henne att sova i sin egen säng ännu en gång. Och just nu sover hon i den för första gången på länge och för första gången sen hon var en liten liten bebis så somnade hon faktiskt i den. Jag vågar ju absolut inte ropa hej än men jag är redan nu imponerad att ha kommit så pass långt första kvällen. Dock har hon en tendens att vakna flera gånger på natten och skrika efter nappen så vi får väl se hur hon accepterar att ligga kvar i sin säng när hon vaknar. Jag har lagt dit ett gäng nappar så har jag riktig tur så hittar hon nån i sömnen när hon blir sugen.

Idag fick vi äntligen reda på vart hon ska gå på dagis så i morgon ska jag kontakta fröknarna för att göra upp ett schema för inskolning. Usch jag bävar för den dag dag skall lämna henne första gången och tyvärr är det så att den närmar sig med stormsteg. Bara tre och en halv vecka kvar, önskar att det fanns en möjlighet att hon kunde få vara kvar hemma ett tag till. Men man måste ju tjäna ihop till brödfödan också och hennes pappa är nog väldigt sugen på att få börja jobba igen. Jag vet att det ordnar sig och att hon kommer att ha det roligt på dagis. Och två dagar i veckan kommer hon bara att vara där några timmar då jag börjar jobba först på eftermiddagen.

3 kommentarer:

  1. Å! Förstår att det känns jobbigt! Men lovar att det är värst innan. Det blir lättare när de gått ett tag och man märker att de verkligen trivs och mer än gärna går dit på morgonen! Huvudsaken är att man litar på personalen! Det kommer att gå jättebra ska du se! Vilken avdelning blev det? Kram kram/Emma

    SvaraRadera
  2. Ok, då ses ju barnen ibland i alla fall! De är tillsammans ibland! Vi är ju på Humlan. :)

    SvaraRadera