lördag 8 februari 2014

Färdigbakad

I morgon är det en vecka tills bebisen är beräknad att komma och jag känner mig redo och förberedd. Både mentalt och praktiskt. Vi har hyrt babyskyddet, vårt hade tydligen gått ut i datum då man bara får ha dom i sju år och det blev vårt i år typiskt nog. Jag har sytt ett babynest, tvättat minikläder, packat bbväskan och Lova och Tykevakter är beredda. Det vi inte har gjort är att bygga ihop spjälsängen, vilket maken får göra i morrn eller bestämt namn. Det hade vi inte gjort innan med Lova heller, det blev klart nån timme innan hon kom ut. Helt plötsligt kändes det självklart och det gjorde det även sen när vi fick träffa henne. 

Jag känner mig dessutom väldigt klar med att vara gravid nu. Skurade golvet förut och bakade en tårta vilket ledde till att jag nu ligger och vilar. Så fort jag står upp under en längre tid får jag jätteont på en fläck mitt på magen. Det är som det domnar bort och blir ömt som ett blåmärke. Har läst att det inte är nån fara så länge det försvinner när man vilar men det verkar komma tätare och tätare och stanna längre. Får väl försöka att ta det lite lugnare men det är ju så tråkigt. Passar på att ligga ner nu när Lova sover i alla fall men snart är det dags att fira maken med mat och tårta. Tårtan har som sagt jag och Lova gjort men maten får han fixa själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar